Sto dwadzieścia piw, których warto spróbować. Wyjątkowy plakat od Follygraph

Jakiś czas temu otrzymaliśmy prezent od toruńskiej firmy Follygraph. Jest to trzyosobowe przedsięwzięcie, którego celem jest tworzenie i sprzedaż plakatów informacyjnych. Sporo plakatów idealnie nadaje się do kuchni prezentując sezonowe owoce i warzywa, przelicznik miar kuchennych czy rodzaje noży. Inne przedstawiają gwiazdozbiory, gatunki kotów czy rodzaje kawy. Ciekawe na jaki temat jest plakat, który do nas przyszedł.

Oczywiście jest to plakat o piwie. Konkretnie przedstawia on 120 piw, których warto spróbować. Jak twierdzą sami twórcy, informacje niezbędne do stworzenia plakatu, zbierali przez dwa miesiące podczas których rozmawiali z piwoszami oraz próbowali wielu piw, a przede wszystkim sporo na ten temat czytali. W założeniu plakat ma być przewodnikiem dla początkujących, którzy chcieliby odnaleźć się gąszczu stylów, w związku z czym Łukasz i Grażyna z Follygraph, wybrali po kilka konkretnych piw danego gatunku, których warto spróbować, a także w jakiej szklance powinno się dane piwo pić.

Sam plakat jest wykonany świetnie. Piwa są podzielone na style i gatunki, w obrębie których wybrano od jednej do kilku konkretnych marek, które warto spróbować. Obok rysunku butelki z minimalistycznie przedstawioną etykietą, znajduje się szklanka, w której najlepiej dane piwo pić. Oczywiście szklanka nie jest pusta, a kolor jej zawartości odpowiada kolorowi oryginalnego trunku. Cześć piwnych propozycji już piliśmy, część jeszcze przed nami. Ale na uwagę z pewnością zasługuje obecność Warki Strong 🙂 Oczywiście nie krytykujemy tego wyboru, w końcu piwny gust jest sprawą niezwykle subiektywną. Łącznie na plakacie znajduje się 120 piw.

Oprócz samego plakatu, dostaliśmy ściągawkę dotyczącą ogólnie podziału piwa na style, a także listę piw z plakatu, na której możemy odhaczać, co już udało nam się wypić. Przydałoby się jedynie zaznaczyć, które z zaprezentowanych piwo można było np. wypić na titanicu skoro już zostało to wspomniane w opisie plakatu 🙂

Na koniec warto wspomnieć o kilku parametrach technicznych, którymi chwalą się twórcy. Plakaty są drukowane na bezdrzewnym papierze archiwalnym z certyfikatem FSC, co zapewnia iż plakat ten jest odporny na starzenie do stu lat. Ten, jak i więcej plakatów jest dostępny na stronie Follygraph, do której zwiedzenia serdecznie zachęcamy.